Ponad 5000 interwencji u rzecznika konsumentów! Najwięcej na wadliwe obuwie

Region, Bielsko-Biała, Gospodarka, Wiadomości, 03.04.2019 10:00,
Wiadomo, czego dotyczą najczęstsze skargi.
Ponad 5000 interwencji u rzecznika konsumentów! Najwięcej na wadliwe obuwie
Niedawno podczas obrad Rady Powiatu Bielskiego sprawozdanie z działalności z 2018 roku złożyła Irena Krzanowska - Powiatowy Rzecznik Konsumentów. W 2018roku do jej biura wpłynęło w sumie aż 5689 zgłoszeń od poszkodowanych konsumentów.

Jak wynika ze sprawozdania, w ubiegłym roku nadal dominowały zgłoszenia dotyczące: niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej (najwięcej skarg w zakresie reklamacji z tytułu niezgodności z umową dotyczyło odzieży i obuwia, komputerów i akcesoriów komputerowych, jak również sprzętu RTV i AGD), nieprawidłowości w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, wykorzystywanie łatwowierności konsumentów, zwłaszcza osób starszych, umów abonamentu telewizji cyfrowej, usług telekomunikacyjnych, sprzętu AGD, sprzętu rehabilitacyjnego.

- W 2018 r. konsumenci nadal zgłaszali problemy w postaci firm oferujących sprzedaż pakietów medycznych na prezentacjach. Stroną inicjującą zawarcie umowy jest przedsiębiorca. Na prezentacje konsumenci, głównie seniorzy zapraszani są telefonicznie lub listownie. Pretekstem do zaproszenia jest najczęściej oferta bezpłatnych badań lekarskich czy prelekcja na temat sposobów utrzymania dobrego stanu zdrowia. Wybór osób starszych jest nieprzypadkowy. Z wiekiem coraz ważniejsze staje się zdrowie, a przedsiębiorca na pokazie stara się wywołać potrzebę zakupu bardzo kosztownego pakietu, wskazując m.in. na trudności związane z korzystaniem z opieki medycznej w ramach NFZ (długie oczekiwanie na konsultacje u lekarzy specjalistów). Najczęściej proponowana cena pakietu medycznego wynosiła od 4000-7000 tys. zł .Propozycje zawarcia umowy stanowią zaskoczenie dla nieprzygotowanego i niezorientowanego konsumenta. Nie ma on możliwości szybkiego i rozważnego przeanalizowania warunków umowy, ceny bądź jakości i zakresu oferowanych usług, a także porównania oferty z innymi dostępnymi na rynku. Tymczasem firmy te powołują się na art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy i odmawiają konsumentom prawa do odstąpienia od umowy. – mówiła podczas obrad Irena Krzanowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy