Apelujemy, iż tego typu telefonów może być więcej, z uwagi na okres świąteczny oraz panujące złe warunki drogowe, które oszuści mogą wykorzystać pod legendą wypadku drogowego, potrącenia itp. Ostrzegamy, aby rozmowę taką zakończyć i jak najszybciej podane informację zweryfikować. Kończąc rozmowę mamy możliwość, aby przemyśleć przekazane do nas informacje, gdyż sprawcy, będąc cały czas w kontakcie z potencjalnym pokrzywdzonym, natłokiem informacji, presją czasu, uniemożliwiają racjonalne podejście do prowadzonej rozmowy oraz zweryfikowanie tego, co zostało przekazane.
Przestrzegamy przed tymi popularnymi metodami oszustwa. Policjanci, prokuratorzy czy pracownicy banków telefonicznie nigdy nie proszą o przekazanie im pieniędzy, danych dotyczących tożsamości ani loginu i hasła do bankowości elektronicznej.
Apelujemy również do prawdziwych wnuczków i członków najbliższej rodziny, by dbali o częsty kontakt ze swoimi seniorami; rodzicami i dziadkami. Jeśli prawdziwy wnuczek będzie pamiętał o swojej babci lub dziadku, wtedy taki senior będzie zdecydowanie trudniejszym celem ataku oszustów i będzie miał szanse zorientować się, że dzwoni do niego oszust.
Brak komentarzy