Wzrasta również liczba osób z niepełnosprawnościami, które podejmują pracę u pocztowego operatora.
Kwestia priorytetowej obsługi klientów uprzywilejowanych nie jest obecnie uregulowana w przepisach prawa. Wprowadzenie tego rodzaju zasad zależy od usługodawcy. Z tego przywileju można korzystać w wielu miejscach na mocy wewnętrznych regulaminów. Również w placówkach Poczty Polskiej obowiązywały standardy obsługi osób uprzywilejowanych, ale ze względu na to, że były interpretowane w sposób niejednoznaczny, wprowadzono wewnętrzny akt prawny normujący tę kwestię.
Według Prezes PFRON pocztowy operator zatrudnia obecnie ponad 1650 osób z niepełnosprawnościami, z czego 283 osoby zostały zatrudnione we współpracy z Fundacją Aktywizacja w ramach programu Praca-Integracja. Do końca 2019 roku liczba ta ma wzrosnąć do 400 osób.Porozumienia takie jak z Grupą Enea, Pocztą Polską SA i PKN Orlen mają na celu upowszechnianie dobrych praktyk w biznesie. Zakończone sukcesem działania zwiększające zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami w gronie dużych i znaczących podmiotów są istotnym instrumentem upowszechniania otwartych postaw wśród pracodawców.
foto: poczta-polska.pl
Brak komentarzy