RegioJet ogłosił plan rozwoju swojej siatki
połączeń międzynarodowych. Może być drugim przewoźnikiem czeskim, który
wjedzie do Polski. Chce uruchamiać nocny pociąg między Pragą, Ostrawą,
Krakowem, Przemyślem i stacją Mościska II na Ukrainie. Czeski przewoźnik pociągi chciałby
uruchamiać od wejścia letniej korekty rozkładu jazdy, czyli od czerwca
2020 roku. T
– Na razie zgłosiliśmy chęć uruchomienia takiego pociągu do czeskiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego (UPDI). Jednak RegioJet już teraz posiada certyfikat bezpieczeństwa i dokumenty wymagane dla uruchomienia pociągów na sieci PKP PLK w Polsce – powiedział Aleš Ondrůj, rzecznik RegioJet. To jednak za mało, aby pociąg bez przeszkód mógł przejechać przez terytorium Polski. Do tego potrzebne będzie zezwolenie na wykonywanie przewozów w ramach otwartego dostępu.
– Na razie zgłosiliśmy chęć uruchomienia takiego pociągu do czeskiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego (UPDI). Jednak RegioJet już teraz posiada certyfikat bezpieczeństwa i dokumenty wymagane dla uruchomienia pociągów na sieci PKP PLK w Polsce – powiedział Aleš Ondrůj, rzecznik RegioJet. To jednak za mało, aby pociąg bez przeszkód mógł przejechać przez terytorium Polski. Do tego potrzebne będzie zezwolenie na wykonywanie przewozów w ramach otwartego dostępu.
Istota połączenia polega na tym, że obywatele Ukrainy, po zniesieniu obowiązku wizowego mogą bez przeszkód przebywać na terenie Unii Europejskiej przez trzy miesiące. I chcą nie tylko w Polsce i Czechach pracować, ale też odpoczywać i zwiedzać. Pociąg, który chce uruchomić RegioJet z Pragi ma wyjeżdżać około 22:10. Przez Żywiec, Bielsko-Biała i Czechowice-Dziedzice ma dojechać do Krakowa na godzinę 4:30 i dalej, do Przemyśla, na godzinę 7:30. Dojazd do stacji Mościska II, zelektryfikowanej i dysponującej torem o szerokości 1435 mm, ma trwać kilkadziesiąt minut. Do dogadania pozostaje także kwestia kontroli granicznej pasażerów. Powrót pociągu z Ukrainy do Czech także ma się odbywać w godzinach nocnych.
Brak komentarzy