Mieszkanka powiatu bielskiego straciła 40 tys. zł. Dała się oszukać fałszywemu pracownikowi banku

Region, Bielsko-Biała, Żywiec, Na sygnale, Wiadomości, 28.12.2021 10:57,
Wczoraj do 25-letniej mieszkanki powiatu bielskiego zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Po nakłonieniu kobiety do zainstalowania na telefonie aplikacji AnyDesk przejął kontrolę nad jej rachunkiem.
Mieszkanka powiatu bielskiego straciła 40 tys. zł. Dała się oszukać fałszywemu pracownikowi banku

Jak informuje bielska policja, nieustalony sprawca zadzwonił wczoraj do 25-letniej mieszkanki powiatu bielskiego i podając się za pracownika banku, nakłonił ją do zainstalowania na telefonie aplikacji AnyDesk, następnie dzięki niej uzyskał dostęp do jej rachunku bankowego, nad którym przejął kontrolę. Oszust dokonał wypłaty środków z konta oraz zaciągnął pożyczkę, którą również natychmiast wypłacił z rachunku. Kobieta straciła ponad 40 tysięcy złotych. Policjanci z Komisariatu Policji w Jasienicy wyjaśniają okoliczności oszustwa.

Policja apeluje, aby nie podawać danych do logowania na rachunek bankowy, danych swojej tożsamości, ani nie instalować żadnych aplikacji. Można w ten sposób stracić oszczędności zgromadzone na rachunku. Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobiście osobie należy bezwzględnie starać się zweryfikować wiarygodność osoby, która do nas dzwoni, albo kontaktuje się z nami w inny sposób – poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną.

Pod żadnym pozorem nie przekazujmy loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej. Są to informacje poufne i powinny być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta. Nawet jeśli zostaliśmy poinformowani o potencjalnym zagrożeniu np. ataku hakerów na nasze konto bankowe, należy spokojnie przemyśleć, czy środki zgromadzone na rachunku naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie, czy może rozmowa prowadzona jest z oszustem. Musimy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji.

Czytajmy dokładnie wiadomości tekstowe oraz e-maile od rzekomych kurierów, operatorów sieci komórkowych lub innych firm. Pamiętajmy, aby nie wchodzić w przesłane linki, nie przekazywać kodów BLIK lub danych z kart płatniczych oraz kredytowych. Poświęcenie kilku minut na sprawdzenie wiarygodności rozmówcy, nadawcy SMS-a, e-maila czy linka i zweryfikowanie autentyczności treści w nich zawartych może uchronić nas przed utratą naszych pieniędzy.

źródło: KMP Bielsko-Biała

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy