Śląsk przeciętnemu polakami kojarzy z kopalniami węgla, zatłoczonymi ulicami tamtejszych aglomeracji i upiornym przemysłem ciężkim. Umówmy się, to nie jest wymarzone miejsca na wypoczynek. Okazuje się, że to stereotyp.
Województwo śląskie w 70 procentach składa się z terenów zielonych, w czym główna zasługa powiatów żywieckiego i bielskiego. Dlatego Województwo Śląskie zachęca, by przyjechać i zobaczyć jak tu się zmieniło.
Wśród bohaterów kampanii „Wybieram Śląskie” znaleźli się: Bracia Golec,
Adam Małysz, Tomasz Rożek, Witold Bańka, Justyna Święty Ersetic,
Remigiusz Rączka, zespół Carrantouhill, Krzysztof Wielicki, Beskidzka i
Jurajska grupa GOPR oraz Ojcowie Paulini z Jasnej Góry. Celem kampanii
jest pokazanie bogactwa kulturowego, przyrodniczego i turystycznego
województwa śląskiego i zachęcenie do spędzenia tegorocznego urlopu w
naszym regionie.
Kampania jest częścią „Śląskiego pakietu dla turystyki”, który ma
wesprzeć branżę turystyczną w regionie. Wartość projektu to 3,5 mln zł.
Pakiet zakłada nie tylko wsparcie finansowe, ale i promocję obiektów
oraz atrakcji turystycznych znajdujących się na terenie województwa
śląskiego. Celem jest przyciągnięcie turystów, odbudowanie rynku
turystycznego i pokazanie, że Śląskie jest bezpieczne, atrakcyjne i
urozmaicone geograficznie i kulturowo.
Brak komentarzy