Rozstrzygnięto pierwszą edycję projektu „Polskie Marki Turystyczne”. Nagrody wręczyli Witold Bańka, minister Sportu i Turystyki oraz Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Wśród pięciu produktów turystycznych które otrzymały tytuł „Polska Marka Turystyczna”, znalazły się dwa z województwa śląskiego: Marka Beskidy oraz Śląsk Cieszyński. Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat” otrzymała także Jura Krakowsko-Częstochowska.Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych i uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji urystycznych.Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został opracowany przez MSiT we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
– Polskie Marki Turystyczne to projekt, który ma popularyzować w Polsce turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale również coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. Wykorzystamy do promocji tych obszarów m.in. targi turystyczne, zaprosimy tam dziennikarzy i blogerów oraz zorganizujemy dla ich zarządców warsztaty marketingowe. Zwycięzcy mogą także liczyć na promocję na narodowym portalu turystycznym i w social mediach POT – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Brak komentarzy